Povestea porcului – rezumat

Rezumatul poveștii „Povestea Porcului scrisă de Ion Creangă se înscrie în contextul basmelor tradiționale, unde personajele, fie ele aparent obișnuite sau cu caracteristici surprinzătoare, sunt duse prin aventuri ce scot la lumină calități și principii morale ascunse.

În această poveste, un pereche de bătrâni, care își dorea arzător un copil, trăiește o aventură neanticipată cu ajutorul unui porc care, în cele din urmă, se revelează a fi un prinț fermecat.

povestea porcului rezumat

Începutul Aventurii

Un moșneag și o babă, lipsiți de copii, își doreau nespus să aibă unul. Babă îl îndrumă pe moșneag să aducă acasă primul ființă pe care o întâlnește.

Moșneagul dă peste un porc și îl aduce acasă, crescându-l ca pe copilul lor mult dorit.

Provocarea dată de Împărat

Împăratul face cunoscută dorința de a-și căsători fiica cu cel ce va putea construi un pod ornamentat cu multe pietre prețioase.

Porcul își manifestă dorința de a încerca construcția podului, iar moșneagul îl însoțește la împărat.

Împăratul îi dă voie porcului să încerce construcția podului, cu condiția să o finalizeze într-o zi.

Porcul izbândește, iar împăratul îi dă mâna fiicei sale porcului.

Descoperirea Secretului și Căutarea

Împărăteasa descoperă că porcul își schimbă pielea de porc pe timp de noapte, transformându-se într-un fecior de împărat atrăgător.

Împăratul îi sugerează să ardă pielea de porc, dar această acțiune duce la dispariția prințului.

Împărăteasa se aventurează în căutarea lui, fiind ajutată de personaje magice și sfinte, și după multe peripeții, reușește să îl regăsească și să îl aducă înapoi acasă, unde prințul își redobândește forma umană și vrăjitoarea malefică este sancționată.

Prin intermediul acestei povești, Ion Creangă combină elemente tradiționale ale basmelor cu o structură narativă care scoate în evidență valori morale și sociale, creând astfel o operă de neuitat și apreciată de cititori.


Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error: